ХАРАКТЕРИСТИКА ИНФОРМАЦИИ О СИТУАЦИОННОМ ФОНЕ ОКОЛО ОХРАНЯЕМОГО ОБЪЕКТА КРИТИЧЕСКОЙ ИНФРАСТРУКТУРЫ (НА ПРИМЕРЕ АВТОМОБИЛЬНЫХ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ)
DOI:
https://doi.org/10.20535/2074-9481.1(33).2017.169606Ключові слова:
Охороняється об'єкт критичної інфраструктури, автомобільний транспортний засіб, ситуаційний фон, відеосистема, база даних і знаньАнотація
Робота присвячена розробці основ нового концептуального підходу до виявлення ознак підготовки терористичного акту або інших ворожих дій проти об'єктів, що охороняються, на прикладі використання ситуаційного фону автомобільних транспортних засобів біля об'єктів критичної інфраструктури. У роботі спочатку дана характеристика об'єктів критичної інфраструктури, що охороняються. Показано, що до об'єктів критичної інфраструктури відносяться атомні і гідроелектростанції, хімічні і нафтохімічні комбінати, металургійні заводи і підприємства оборонної промисловості, телекомунікаційні центри (вузли зв'язку) і безліч інших державних підприємств і приватних установ, вихід з ладу або порушення функціонування яких може викликати втрату управління або привести до істотних втрат на загальнодержавному, регіональному або місцевому рівні. Розглянуто ідентифікаційні ознаки автомобільних транспортних засобів, що функціонують у об'єктів критичної інфраструктури. Виділено дві групи ознак, відповідно до яких проводиться збір даних. Перша група ідентифікаційних ознак включаєт в себе десять підгруп: 1) приналежність до об'єкту охорони (об'єктовий, близько об'єктовий, транзитний транспортний засіб); 2)призначення (вантажний, пасажирський, спеціальний); 3)зовнішній вигляд (марка, колір, пошкодження щодо); 4) номер державної, відомчої або міжнародної реєстрації; 5)характеристики водія транспортного засобу; 6) тип і розташування двигуна; 7) конструктивні особливості транспортного засобу; 8) наявність причепа, буксира та інших пристроїв; 9) наявність і характеристика пасажирів; 10)наявність і характеристика вантажів. Цю групу ідентифікаційних ознак називають групою статичних характеристик, так як вони повністю дозволяють ідентифікувати автомобільний транспортний засіб.Друга група – це динамічні характеристики, які описують переміщення транспортних засобів. У неї входять підгрупи характеристик, що визначають маршрут прямування автомобіля: 1) пункт виїзду; 2) пункт призначення; 3) час виїзду; 4) час прибуття; 5) час і місце зупинок; 6) мета цих зупинок та їх тривалість. Сьома і наступні підгрупи характеристик даються в залежності від конкретного виду транспортного засобу. Систематизація даних, про транспортні засоби, що з'являються в безпосередній близькості з об'єктом, дозволяє по кожному транспортному засобу мати набір штатних характеристик його використання. Це не тільки маршрут прямування автомобіля, час і місце парковки його на стоянці біля об'єкта, час виїзду з парковки і маршрут зворотного прямування. Це і кількість осіб, які приїжджають з водієм і виїжджаючих з ним, це і зупинки з метою висадки (посадки) пасажирів, покупки продуктів і заправки автомобіля, і багато іншого. Вся ця інформація по днях тижня, у вихідні та святкові дні, влітку, восени, взимку і навесні дозволяє формувати бази даних і знань про всі транспортні засоби, що функціонують у об'єктів критичної інфраструктури. Сукупність цих даних прийнято називати ситуаційним фоном автомобільних транспортних засобів, що функціонують біля об'єкту критичної інфраструктури, що охороняється. Чим більше фіксацій транспортного засобу буде виконано, тим точніше будуть отримані штатні характеристики його використання. Показано, що реєстрація, збір, систематизація і наступний періодичний аналіз відхилень від штатних показників використання транспортних засобів, що функціонують біля об'єктів критичної інфраструктури, що охороняються, дозволяє завчасно виявляти ознаки, які характеризують підготовку терористичного акту або інших ворожих дій щодо об'єкту, що охороняється.
Посилання
Infrastructure is. Access: http://forexaw.com/TERMs/Industry/Plants_and_soobruzheniya/l853.pdf
V. P. Soloviev, Innovative infrastructure as a factor of social adaptation to the conditions of technological development. Access: http://iee.org.ua/files/pub/svpinfr.pdf
Innovative Infrastructure 2017-2021. The Cabinet of Ministers of Ukraine approved the draft "Concept of the State Targeted Economic Program for the Development of Innovation Infrastructure." Access: https://www.eduget.com/news/innovacionnaya_infrastruktura_2017-2021-357
Market infrastructure. Access: http://econominfo.ru/view-article.php?id=31
Market Infrastructure. Formation of market infrastructure in Ukraine. Access: http://www.megos.org.ua/navczannia/en/tema7.1.polit.page.html
Information infrastructure. Access: https://en.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0
Military infrastructure is. Access: http://safety_buildings.academic.com/71/%D0%92%D0
Critical infrastructure - content, structure and problems of its protection. Input: https://www.google.com.ua/?gfe_rd=cr&ei=gVWAWMT9FNKBYOfZnOAE&gws
L. Hofreiter, Critical infrastructure - the content, structure and problems of its protection. Access: http:/jml2012.indexcopernicus.com/fulltxt.php?ICID = 1129729
Decree of the President of Ukraine No. 8/2017 dated 16 December 2017. Access: http://www.president.gov.ua/documents/82017-21058
Poroshenko strengthened the protection of critical infrastructure facilities. Access: http://news.liga.net/news/politics/14672613-poroshenko_usilil_zashchitu_obektov_kriticheskoy_infrastruktury.htm
The closed-circuit television system. Internet publication. 2010. - 5 p. Access: http//en.wikipedia.org/wiki
Video surveillance. Internet publication. 2011. - 12 with. Access: http//www.3gkiev.com
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Елена Азаренко, Наталия Бородина, Наталья Касаткина, Геннадий Камышенцев, Сергей Лазаренко, Евгений Рыбка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з такими умовами:
1 Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають цьому збірнику право першої публікації своєї роботи, яка після публікації друкованої версії збірника автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому збірнику.2 Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим збірником (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому збірнику.
3 Політика збірника дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.